watch the case video

Strategie Van kijken naar kopen

Data-driven inspiratie, dat is basis van de succesvolle strategie van het Bol.com weblog. Door een combinatie van aantrekkelijke productverhalen, slimme programmering, effectieve distributie en gebruikersvriendelijke techniek leidt het blog bezoekers op een prettige manier via het blog naar de webwinkel. Deze strategie zorgt ervoor dat het blog jaarlijks meer dan 4,5 miljoen bezoekers trekt. En sinds de lancering van het blog groeide de Facebook-fanbase van Bol.com van 25.000 naar ruim een half miljoen.

WEBLOG.BOL.COM

Features

Via meerdere kanalen komen bezoekers op het weblog terecht; een aantrekkelijke online omgeving vol inspirerende en relevante productverhalen. De content is helder gecategoriseerd en de navigatie is natuurlijk en soepel. En bezoekers kunnen, als ze willen, direct na het lezen van een artikel overgaan tot aankoop.

  • Grondig gerestyled, samen met fans en gebruikers

  • Inspiratiecontent direct gekoppeld aan producten

  • 21 categorieën zorgen voor soepele navigatie

  • Reactiemogelijkheden maken het blog betrouwbaar

Flexibele Interface

Dankzij slimme keuzefeatures bepalen de bezoekers zelf hoe zij content consumeren.

Kies je context

De modulaire opbouw van de site maakt het mogelijk voor bezoekers om te schakelen tussen twee verschillende display modes.

Overzicht én diepgang

Gebruikersvriendelijke overzichtspagina's en modulair opgebouwde artikelpagina's geven bezoekers de ruimte om lekker op zoek te gaan naar inspiratie.

Toggle

Overview Article view

Geschikt voor ieder scherm

Gebruikers kunnen altijd optimaal genieten van het weblog, op ieder device

Toggle

Overview Article view

En wat zijn de Resultaten

De strategie achter het blog heeft tot het succes geleid, maar ook tot een winstgevend businessmodel, waarvan de opbrengsten worden gebruikt om het blog te verbeteren. Dit, en alle andere inspanningen, heeft ertoe geleid dat het blog jaarlijks met double digits is gegroeid in bereik, interactie en winstgevendheid.